Ладошки, у меня РАНЧИК РОДИЛСЯ! :-)
...
Уважаемые давние поклонники и посетители Ладошек!
Я запускаю коммьюнити-сайт, новый проект, а вы все, будучи
https://www.facebook.com/run4iq
Бег для интеллектуалов.
Бег для интеллекта.
Бег "за" интеллектом. Он сам не придёт ;-)
Ранчик родился!
Андрей AKA Andrew Nugged
Ладошки служат как архив программ для Palm OS и Poclet PC / Windows Mobile
и разрешённых книг с 15 окрября 2000 года.
Эрих Фромм — психолог, философ, культуролог, основоположник неофрейдизма — хорошо известен современному читателю. Родился во Франкфурте-на-Майне. Окончил Гейдельбергский университет, затем изучал психоанализ в Мюнхенском университете и в Психоаналитическом институте (Берлин). Работал психоаналитиком; быстро отошел от «ортодоксального», фрейдистского психоанализа и начал разрабатывать собственную теорию. В 1933 году эмигрировал в США; с 1934 по 1941 год преподавал в Колумбийском университете, затем перебрался в Мичиганский университет, а в 1962 году стал профессором психиатрии Нью-йоркского университета. Свою первую книгу выпустил в 1930 году — это была работа «Догмы Христа». Популярность у широкой публики Фромму принесли такие работы, как «Бегство от свободы» (1941), «Человек для себя» (1947), «Здоровое общество» (1955), «Революция надежды» (1968), «Кризис психоанализа» (1970).
отрывок из произведения:
...Psychoanalytic characterology dates back to Freud's paper on „Character and Anal-Eroticism«, published in 1908. This paper marks the shift of attention from the neurotic symptom to the neurotic character. Freud and his fellow workers became increasingly aware of the fact that any symptom was embedded in a person's character; hence that in order to understand and to cure a symptom one has to understand the total character structure. They proceeded from the analysis of the symptom to the analysis of the character. They were led to this shift of emphasis not only by theoretical considerations, but also by the fact that many patients did not complain about isolated symptoms like a washing compulsion, hysterical vomiting, claustrophobia, etc., but about character difficulties which prevented them from attaining inner security and happiness.
Freud's theory of character was composed of two different sets of assumptions and observations. One was that Freud became more and more impressed by the dynamic nature of character traits. He saw that character traits were not mere habits of behavior acquired by early training and easily shed when new, patterns of culture emerged, but that they were relatively permanent passionate strivings, the „forces by which man is motivated«, as Balzac defined character.
He recognized behind the rationalizations which made it appear as if the character was nothing but an adequate reaction to external necessities, the rigidity and tenacity of the character trait even if under changed circumstances the character trait becomes useless or even harmful; furthermore he understood the gratification and pleasure which, often unconsciously, resulted from behavior in accordance with the character traits...