Ладошки, у меня РАНЧИК РОДИЛСЯ! :-)
...
Уважаемые давние поклонники и посетители Ладошек!
Я запускаю коммьюнити-сайт, новый проект, а вы все, будучи
https://www.facebook.com/run4iq
Бег для интеллектуалов.
Бег для интеллекта.
Бег "за" интеллектом. Он сам не придёт ;-)
Ранчик родился!
Андрей AKA Andrew Nugged
Ладошки служат как архив программ для Palm OS и Poclet PC / Windows Mobile
и разрешённых книг с 15 окрября 2000 года.
Эрих Фромм — психолог, философ, культуролог, основоположник неофрейдизма — хорошо известен современному читателю. Родился во Франкфурте-на-Майне. Окончил Гейдельбергский университет, затем изучал психоанализ в Мюнхенском университете и в Психоаналитическом институте (Берлин). Работал психоаналитиком; быстро отошел от «ортодоксального», фрейдистского психоанализа и начал разрабатывать собственную теорию. В 1933 году эмигрировал в США; с 1934 по 1941 год преподавал в Колумбийском университете, затем перебрался в Мичиганский университет, а в 1962 году стал профессором психиатрии Нью-йоркского университета. Свою первую книгу выпустил в 1930 году — это была работа «Догмы Христа». Популярность у широкой публики Фромму принесли такие работы, как «Бегство от свободы» (1941), «Человек для себя» (1947), «Здоровое общество» (1955), «Революция надежды» (1968), «Кризис психоанализа» (1970).
отрывок из произведения:
...Kennedy and the increase in violence generally, have rekindled the discussion of the causes and cures of violence which spread after the murder of President Kennedy. You have studied this problem for the past several years. What is your answer?
Fromm: The problem is complex, of course.
There are various causes of violence. One of the most important-and least studied-is, in my opinion, the boredom, the powerlessness, the isolation, the inner sense of being lost that beset man in industrialized society.
Roevekamp: Is this boredom, this isolation, something characteristic primarily of industrial society?
Fromm: In this all-penetrating intensity, yes. And it arises from the feeling of have lost one’s direction, one’s values, the sense of being guided from within, by one’s conscience. This, in turn, is intensified by the lightning evolution of technology, the explosive growth of all-embracing organizations in business and in government, by the monotony of the rhythm of society. The individual feels he is a nobody, that he has lost his control over the things, the institutions and the circumstances which he himself has created. It brings on a sense of separation from others and from himself, a lack of joy and, finally, an indifference to life itself-his own life and that of others.
Roevekamp: Is this a kind of mounting despair which ultimately seeks an outlet in destructiveness?
Fromm: It is. Man begins to hate life because it eludes him. He cannot bear living without feeling alive. So he turns against life, he becomes destructive in order to take vengeance on his unlived life, the life which has eluded him...