Ладошки, у меня РАНЧИК РОДИЛСЯ! :-)
...
Уважаемые давние поклонники и посетители Ладошек!
Я запускаю коммьюнити-сайт, новый проект, а вы все, будучи
https://www.facebook.com/run4iq
Бег для интеллектуалов.
Бег для интеллекта.
Бег "за" интеллектом. Он сам не придёт ;-)
Ранчик родился!
Андрей AKA Andrew Nugged
Ладошки служат как архив программ для Palm OS и Poclet PC / Windows Mobile
и разрешённых книг с 15 окрября 2000 года.
Эрих Фромм — психолог, философ, культуролог, основоположник неофрейдизма — хорошо известен современному читателю. Родился во Франкфурте-на-Майне. Окончил Гейдельбергский университет, затем изучал психоанализ в Мюнхенском университете и в Психоаналитическом институте (Берлин). Работал психоаналитиком; быстро отошел от «ортодоксального», фрейдистского психоанализа и начал разрабатывать собственную теорию. В 1933 году эмигрировал в США; с 1934 по 1941 год преподавал в Колумбийском университете, затем перебрался в Мичиганский университет, а в 1962 году стал профессором психиатрии Нью-йоркского университета. Свою первую книгу выпустил в 1930 году — это была работа «Догмы Христа». Популярность у широкой публики Фромму принесли такие работы, как «Бегство от свободы» (1941), «Человек для себя» (1947), «Здоровое общество» (1955), «Революция надежды» (1968), «Кризис психоанализа» (1970).
отрывок из произведения:
...The problem of the relations between psychoanalysis and sociology, about which I will speak in the Institute's courses, has two sides. The first is the application of psychoanalysis to sociology, the second that of sociology to psychoanalysis. Of course, it is not possible even to list in a few minutes all the problems and themes that result from both sides. Therefore, I shall merely attempt to make a few fundamental remarks about the principles which seem to apply to the scientific treatment of psychoanalyticsociological problems.
The application of psychoanalysis to sociology must definitely guard against the mistake of wanting to give psychoanalytic answers where economic, technical, or political facts provide the real and sufficient explanation of sociological questions. On the other hand, the psychoanalyst must emphasize that the subject of sociology, society, in reality consists of individuals, and that it is these human beings, rather than an abstract society as such, whose actions, thoughts, and feelings are the object of sociological research. Human beings do not have one „individual psyche,« which functions when a person performs as an individual and so becomes the object of psychoanalysis, contrasted to a completely separate...mass psyche« with all sorts of mass instincts, as well as vague feelings of community and solidarity, which springs into action whenever a person performs as part of mass, and for which the sociologist creates some makeshift concepts for psychoanalytical facts unknown to him. There aren't two minds within a person's head, but only one, in which the same mechanisms and laws apply whether a person performs as an individual or people appear as a society, class, community, or what have you. What psychoanalysis can bring to sociology is the knowledge — though still imperfect — of the human psychic apparatus, which is a determinant of social development alongside technical, economic, and financial factors, and deserves no less consideration than the other factors mentioned. The common task of both sciences is to investigate in what way and to what extent the psychic apparatus of the human being causally affects or determines the development or organization of society...