Ладошки, у меня РАНЧИК РОДИЛСЯ! :-)
...
Уважаемые давние поклонники и посетители Ладошек!
Я запускаю коммьюнити-сайт, новый проект, а вы все, будучи
https://www.facebook.com/run4iq
Бег для интеллектуалов.
Бег для интеллекта.
Бег "за" интеллектом. Он сам не придёт ;-)
Ранчик родился!
Андрей AKA Andrew Nugged
Ладошки служат как архив программ для Palm OS и Poclet PC / Windows Mobile
и разрешённых книг с 15 окрября 2000 года.
Эрих Фромм — психолог, философ, культуролог, основоположник неофрейдизма — хорошо известен современному читателю. Родился во Франкфурте-на-Майне. Окончил Гейдельбергский университет, затем изучал психоанализ в Мюнхенском университете и в Психоаналитическом институте (Берлин). Работал психоаналитиком; быстро отошел от «ортодоксального», фрейдистского психоанализа и начал разрабатывать собственную теорию. В 1933 году эмигрировал в США; с 1934 по 1941 год преподавал в Колумбийском университете, затем перебрался в Мичиганский университет, а в 1962 году стал профессором психиатрии Нью-йоркского университета. Свою первую книгу выпустил в 1930 году — это была работа «Догмы Христа». Популярность у широкой публики Фромму принесли такие работы, как «Бегство от свободы» (1941), «Человек для себя» (1947), «Здоровое общество» (1955), «Революция надежды» (1968), «Кризис психоанализа» (1970).
отрывок из произведения:
...In some countries the opinion prevails that abortion is highly dangerous, while in others it is considered no more than a minor operation. Neither of these viewpoints is altogether wrong; each simply represents a different focus on the problem and it is easy to see the relationship between different political and social systems and the different attitudes toward abortion. Or to take another similar example, one might imagine that in a culture where contraception is more recognized as a legitimate means of birth control, there would have developed much better scientific methods for contraception than exist in our culture. But, of course, such differences in medical opinion are found only in regard to exceptional problems. The treatment of a broken leg would be the same regardless of the social setting and the doctor’s political outlook.
In the field of psychotherapy, on the other hand, the picture is no longer one in which Weltanschauung is of little practical importance. In this field, the fundamental concepts of aim and method depend on one’s personal religious, philosophical, political and social opinions. Answers to the questions-what is a neurotic, what is the aim of psychotherapeutic treatment, what is psychic health-all depend on what the therapist considers „best« for man. If he answers simply by saying the patient should become „healthy« he uses a word which can mean many things. Health, as the aim of psychotherapy, may mean complete adaptation to the rules of our society, expressed in terms of success, popularity, earning capacity.
Or, it may mean that the neurotic person should regain the spontaneity and inner freedom which he has lost yet is still struggling for. This means that the „patient« should learn to become the subject for his own feelings and thoughts, that he should be able to feel what he really feels, to think what he really thinks, and to want what he really wants, instead of feeling, thinking, and wanting what he believes he is supposed to feel, think, and want...